Saturday, July 31, 2010

Perkembangan Program Anak Yatim Palestin

الـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الـلّـه وبـركـاتـه

الـحـمـد لـلّـه والـصـلاة والـسلام على رسـول الـلّـه

Segala pujian bagi Allah dan selawat dan salam untuk Rasulillah.

18 Jan 2010 saya kembali dari Beirut membawa semangat yang besar dan amanah yang berat. Antaranya merakam suara tangisan anak-anak yatim Palestin di dada, untuk diperdengarkan semula ke seluruh rakyat Malaysia.

Sekembali ke tanah air, mendapat berita permohonan AQSA SYARIF BERHAD diluluskan. Berlakulah proses demi proses. Kini saya akan kembali ke Beirut semula. Dalam tempoh hampir 100 hari, berbekal Nusrah Ilahi, saya tidak kembali dengan tangan kosong. Saya membawa berita gembira untuk 50 anak yatim di bumi Palestin; Terus terbayang merekalah bakal pengganti ayahanda yang sebahagiannya syahid. Merekalah yang akan berdepan mempertahankan Masjidil Aqsa dan bumi Palestin.

Ya! dalam tempoh yang singkat ini, semua yang terlibat telah berjaya memainkan peranan masing-masing, Tahniah! Sekurang-kurangnya untuk tempoh 12 bulan ke hadapan ini, mereka terjamin dengan janji kita untuk memastikan USD50 sampai kepada mereka setiap bulan. Kita akan mengingat dan mengurus janji Penaja mereka yang kita susun aturkan itu. Ada penaja telah membayar untuk setahun malah ada yang telah ‘pledge’ penajaan untuk tiga tahun. Allah Akbar! Allah Akbar! Akbar!. Moga antum diberkati Allah atas usaha mulia ini.

Doakan perjalanan dan langkah kami (bersama Pn Syarifah Mahiza Syed Abd kadir). Moga terbuka luas peluang-peluang membantu mereka, disamping menghadiri Konvensyen kanak-kanak Palestin.

Tetapi saya menyalahkan diri ini, kerana masih ada 50 orang yang membisikkan ke telinga saya, bila giliran kami wahai Ammi! ( عـمّى ) Wahai Pak cik. Ini membuat saya sukar untuk menapak bumi dan menjunjung langit Allah S.W.T. Saya kena lebihkan ucapan أسـتـغـفـر الـلـه الـعـظـيـم ke mana sahaja saya pergi. Suara mereka mengingatkan saya kepada Ilahi. Suara mereka mengingatkan saya agar kurangkan berteori banyakkan amali.

وفـّقـكـم الـّلـه

USTAZ HASANUDDIN MOHD YUNUS

PENGERUSI

AQSA SYARI

No comments:

Post a Comment